Demo

Ocena użytkowników: 0 / 5

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Budynek magazynowy po zachodniej stronie portu w Ustce.

Ocena użytkowników: 0 / 5

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Tankowiec niemiecki, zawijający do portu w Ustce celem wywozu spirytusu magazynowanego w budynku po zachodniej stronie portu.

Zbudowany w 1936 roku w stoczni Flender Werke (zał. w 1917 – plajta w 2002 r.) dla firmy C. Andersen, Hamburg. 18 grudnia 1936 roku odbył swój pierwszy rejs – na trasie z Hamburga do Ustki, gdzie załadował spirytus. Ponownie pod magazynem spirytusu w Ustce pojawił się pod koniec lutego 1937 roku. Jak informowała wówczas regionalna gazeta "Zeitung fuer Ostpommern', przypłynął z Dublina pod balastem. Jego ładowność wynosiła 2111,2 metrów sześciennych.

                                

Nie wiadomo, jak długo obsługiwał spirytusową linię Ustka - Hamburg. W styczniu 1940 został zmilitaryzowany i używany jako tzw. tankowiec bazowy Kriegsmarine. W 1945 roku znajdował się w Narviku w północnej Norwegii, gdzie został przejęty przez aliantów. Od 1945 pod nazwą "Empire Tegambia" wchodził w skład floty królewskiego Ministerstwa Transportu Wojennego (MOWT). W 1947 zdemilitaryzowany i przejety przez firmę armatorską Bulk Oil SS Co. Nazwę statku zmieniono wówczas na "Pass of Brander". Zezłomowany w 1956 roku w brytyjskim Dunston.