Demo

Ocena użytkowników: 0 / 5

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Tankowiec niemiecki, zawijający do portu w Ustce celem wywozu spirytusu magazynowanego w budynku po zachodniej stronie portu.

Zbudowany w 1936 roku w stoczni Flender Werke (zał. w 1917 – plajta w 2002 r.) dla firmy C. Andersen, Hamburg. Motorowiec. 18 grudnia 1936 roku odbył swój pierwszy rejs – na trasie z Hamburga do Ustki, gdzie załadował spirytus. Ponownie pod magazynem spirytusu w Ustce pojawił się pod koniec lutego 1937 roku. Jak informowała wówczas regionalna gazeta "Zeitung fuer Ostpommern', przypłynął z Dublina pod balastem. Jego ładowność wynosiła 2111,2 metrów sześciennych.

                                Tankowiec Hermann Andersen jako Pass of Brander po II wojnie światowej "Hermann Andersen" po II wojnie światowej jako tankowiec brytyjski.

Nie wiadomo, jak długo obsługiwał spirytusową linię Ustka - Hamburg. W styczniu 1940 został zmilitaryzowany i używany jako tzw. tankowiec bazowy Kriegsmarine. W 1945 roku znajdował się w Narviku w północnej Norwegii, gdzie został przejęty przez aliantów. Od 1945 pod nazwą "Empire Tegambia" wchodził w skład floty królewskiego Ministerstwa Transportu Wojennego (MOWT). W 1947 zdemilitaryzowany i przejety przez firmę armatorską Bulk Oil SS Co. Nazwę statku zmieniono wówczas na "Pass of Brander". Zezłomowany w 1956 roku w brytyjskim Dunston.